Usilna modlitwa do św. Filomeny, aby otrzymać wszelką łaskę

Cnotliwa Dziewico i niepokonana Męczennico Jezusa Chrystusa, Święta Filomeno! Z całkowitym oddaniem klękam pokornie przed Bogiem i proszę Cię, którą wybrałem za swą pośredniczkę i kochającą patronkę, abym został zaszczycony Twym wstawiennictwem u Twego Boskiego Oblubieńca Jezusa Chrystusa i u Maryi, Jego Najświętszej Matki, jak jest to z pożytkiem dla mego zdrowia cielesnego i duchowego. Wiem, że jesteś u Nich obojga w najwyższych łaskach, tak że Ci z pewnością niczego z tego, o co Ich poprosisz, nie odmówią, jak tego dowodzi wiele niezliczonych cudów, które Bóg wszechmocny i miłosierny codziennie wszędzie sprawia, gdzie Twe słodkie imię jest wypowiadane.

Za sprawą swej wszechmądrej Opatrzności wyznaczył i wybrał Ciebie, abyś była nasza nadzieją, abyś przynosiła nam siłę, pocieszenie i pomoc w tych dokuczliwych i groźnych, niespokojnych i pełnych zgryzoty czasach. Pałająca bezgraniczną miłością okazujesz się w szczególnie cudowny sposób działająca i pomocna dla tysięcy i jeszcze raz tysięcy.

O łaskawa Bohaterko i godna podziwu Cudotwórczyni! Proszę Cię, spójrz na mnie nędznego jako na jedno z Twych dzieci duchowych i weź mnie w obronę przed okropnymi wrogami, którzy dziś bardziej niż kiedykolwiek grożą wściekłymi atakami i którzy dusze, okupione drogocenną Krwią Zbawiciela świata, wszędzie biorą w niewolę w sposób prawie nie do przezwyciężenia i powodują bezprzykładne klęski. Ale ponieważ Ty, o łaskawa Patronko, tylko tym okazujesz swe dowody łaski i dobrodziejstwa, którzy wiodą życie niewinne i kochają czystość duszy i ciała, tylko tym, którzy są natchnieni czystą, żywą i czynną wiarą, chcę również, tak jak Ty, która znosiłaś tyle męczarni, z miłości do Jezusa Chrystusa, znosić pokornie krzyż, utrapienia i cierpienia wszelkiego rodzaju na tej dolinie płaczu.

Zatem proszę Cię, zachowaj mi łaskę, abym do końca mego życia zachował swa dusze czystą, w szczególności z pełnym oddaniem memu Bogu i wobec cierpień, których zesłanie na mnie na tym świecie uważa za dobre dla oczyszczenia przez to mej duszy i dania jej możliwości uzyskania pokuty za tak wiele grzechów.

Przyciągnięty Twą wspaniałą łaskawością, proszę Cię ze względu na Twe wielkie i doskonałe zasługi o zachowanie mi tej łaski, której pokornie od Ciebie oczekuję, jeśli jest ona zgodna z wolą Bożą i z pożytkiem dla mego zbawienia wiecznego.

Proszę Cię również o wyjednanie dla mnie pomnożenia wiary, nadziei, miłości i żalu za moje grzechy. Uwolnij mnie od każdego przykrego przypadku, z jakiej strony by minie groził. Amen.

Źródło: Ilona Kisiel, Święta Filomena, Edycja Świętego Pawła, Częstochowa 2017.

Komentarze