Modlitwa w trudnym położeniu

Umiłowana Oblubienico i nieustraszona Męczennico Jezusa Chrystusa. Po to, aby zachować czystość, Twa bohaterska wiara pozwoliła Ci znieść wytrwale haniebny rodzaj śmierci na ulicach pogańskiego Rzymu. Co więcej, dla chwały dziewictwa i nauki Ewangelii wyrzekłaś się przyjemności cielesnych, uciech i przepychu świata. Wyrzekłaś się nawet życia swego dziewiczego ciała - znosiłaś również biczowanie rzemieniami skórzanymi, zaopatrzonymi w żelazne pierścienie, i pod gradem morderczych ciosów zostałaś pokryta ranami i stałaś się zupełnie podobna do Zbawiciela, który Cię tak głęboko miłował.

O dzielna Męczennico i najwierniejsza Oblubienico Jezusa Chrystusa. Po to, aby bez skazy zachować dla Twego Boga skarb czystości i wiary, znosiłaś to, że wrzucono Cię z kotwicą u szyi w fale Tybru, od których zachował cię Twój Boski Oblubieniec.

Błagam Cię żarliwie o Twe wstawiennictwo, abym wśród goryczy, niepokojów i zmartwień, które stale wiszą nad mą głową, miał siłę, aby je przezwyciężyć. Dopomóż mi, abym był zachowany od nieszczęścia grzechu i śmierci wiecznej mej duszy i abym nie popadł w pokusę.

Ty, która, zdobyłaś tyleż palm męczeństwa co koron zwycięstwa, módl się za mną, który tak mało przestrzegam prawa Bożego. Uzyskaj dla mnie siłę konieczną do tego, abym szczęśliwie rozwiązał wszystkie problemy, które mnie trapią, a zwłaszcza ten najważniejszy (wymienić prośbę), abym wydobył się z tego trudnego położenia, w które popadłem, na powierzchnię życia prawdziwie Bożego, które będzie mnie wiodło ku wiecznemu zbawieniu. Dopomóż mi, abym ze świętym oddaniem znosił bóle i męki tego życia i oparł się wszystkim atakom piekła. Amen.

Źródło: Ilona Kisiel, Święta Filomena, Edycja Świętego Pawła, Częstochowa 2017.

Komentarze