IV dzień - Cierpliwość

Modlitwa wstępna do nowenny:
Przyjdź, Duchu Święty, wypełnij serca Twych wiernych i rozpal w nich ogień Twej Miłości. Prosimy Cię, o Panie, uprzedź nas swoją łaską we wszystkich naszych poczynaniach, aby wszelka nasza modlitwa i czynność zaczynała się zawsze od Ciebie i tak jak przez Ciebie rozpoczęta, przez Ciebie też była skończona. Amen.
Boże, wysłuchaj mej prośby o pomoc.
Panie, pośpiesz mi z pomocą.

Chwała Ojcu

Modlitwa codzienna na rozpoczęcie każdego dnia:
O czysta Dziewico i niepokonana Męczennico Jezusa Chrystusa, Święta Filomeno. Z pełnym oddaniem klękam przed Bogiem i przed Tobą, którą wybieram za swą pośredniczkę i miłującą patronkę, abyś zechciała obdarzyć mnie swym wstawiennictwem u Twego Bożego Oblubieńca Jezusa Chrystusa i Maryi, Jego Najświętszej Matki. Wiem, że niczego Ci nie odmawiają, więc proszę Cię z całym głębokim odczuciem mego serca, abyś spojrzała na mnie jako na jedno z Twych dzieci i wzięła mnie w obronę przed mymi nieprzyjaciółmi.

Obdarz mnie łaską, abym do końca mego życia zachował swa duszę czystą od wszelkiej skazy i ozdabiał ją każdą cnotą. W szczególności chcę przyjąć z pełnym oddaniem memu Bogu wszystkie cierpienia, których zesłanie na mnie na tym świecie uważa za dobre dla oczyszczenia przez to mej duszy i dania jej okazji do uzyskania pokuty za wiele grzechów.

Przyciągnięty Twa wspaniałą łaskawością proszę Cię ze względu na Twe wielkie i doskonałe zasługi o wybłaganie dla mnie upragnionej łaski (wymienić prośbę), o która pokornie Cię proszę, jeśli jest ona zgodna z wolą Bożą i z pożytkiem dla mego zbawienia wiecznego. Proszę Cię również o wyjednanie dla mnie pomnożenia wiary, nadziei, miłości i żalu za moje grzechy.

Święta Filomeno, módl się za mną u Jezusa i Maryi.

Ojcze nasz, Zdrowaś Maryjo, Chwała Ojcu.

Rozważanie:
Rozważaj to, jak Święta Filomena była katowana. Musiała wiele przecierpieć aż do swej śmierci. W swych mękach wykazała niezachwianą cierpliwość. Czy cierpienie i cierpliwość są u ciebie nierozerwalnie połączone ze sobą? A przecież nie musisz tak cierpieć jak Filomena, a być może wcale teraz nie cierpisz, a brak ci cierpliwości...

Mój dar:
Postaram się znosić wszelkie cierpienia, które Bóg dopuszcza na mnie, i ofiarować je w konkretnej intencji. A jeśli takiej nie mam, to ofiaruję każde cierpienie, każdą przeciwność, każdy ból za dusze w czyśćcu cierpiące dla ich szybkiego zbawienia.

Modlitwa końcowa:
Boże, ze czcią wspominam dziewicze życie Świętej Filomeny. Wysłuchaj moje prośby, które w tej nowennie do Ciebie zanoszę przez wstawiennictwo tej Świętej, nie zważaj na moje grzechy, ale obdarz mnie swoją miłością i spraw, abym wytrwał w posłuszeństwie Tobie do końca życia. Przez Pana naszego Jezusa Chrystusa, który z Tobą żyje i króluje w jedności Ducha Świętego przez wszystkie wieki wieków. Amen.

Ojcze nasz, Zdrowaś Maryjo, Chwała Ojcu

Źródło: Ilona Kisiel, Święta Filomena, Edycja Świętego Pawła, Częstochowa 2017

Komentarze