IX dzień - Chwała pośmiertna

Modlitwa wstępna do nowenny:
Przyjdź, Duchu Święty, wypełnij serca Twych wiernych i rozpal w nich ogień Twej Miłości. Prosimy Cię, o Panie, uprzedź nas swoją łaską we wszystkich naszych poczynaniach, aby wszelka nasza modlitwa i czynność zaczynała się zawsze od Ciebie i tak jak przez Ciebie rozpoczęta, przez Ciebie też była skończona. Amen.
Boże, wysłuchaj mej prośby o pomoc.
Panie, pośpiesz mi z pomocą.

Chwała Ojcu

Modlitwa codzienna na rozpoczęcie każdego dnia:
O czysta Dziewico i niepokonana Męczennico Jezusa Chrystusa, Święta Filomeno. Z pełnym oddaniem klękam przed Bogiem i przed Tobą, którą wybieram za swą pośredniczkę i miłującą patronkę, abyś zechciała obdarzyć mnie swym wstawiennictwem u Twego Bożego Oblubieńca Jezusa Chrystusa i Maryi, Jego Najświętszej Matki. Wiem, że niczego Ci nie odmawiają, więc proszę Cię z całym głębokim odczuciem mego serca, abyś spojrzała na mnie jako na jedno z Twych dzieci i wzięła mnie w obronę przed mymi nieprzyjaciółmi.

Obdarz mnie łaską, abym do końca mego życia zachował swa duszę czystą od wszelkiej skazy i ozdabiał ją każdą cnotą. W szczególności chcę przyjąć z pełnym oddaniem memu Bogu wszystkie cierpienia, których zesłanie na mnie na tym świecie uważa za dobre dla oczyszczenia przez to mej duszy i dania jej okazji do uzyskania pokuty za wiele grzechów.

Przyciągnięty Twa wspaniałą łaskawością proszę Cię ze względu na Twe wielkie i doskonałe zasługi o wybłaganie dla mnie upragnionej łaski (wymienić prośbę), o która pokornie Cię proszę, jeśli jest ona zgodna z wolą Bożą i z pożytkiem dla mego zbawienia wiecznego. Proszę Cię również o wyjednanie dla mnie pomnożenia wiary, nadziei, miłości i żalu za moje grzechy.

Święta Filomeno, módl się za mną u Jezusa i Maryi.

Ojcze nasz, Zdrowaś Maryjo, Chwała Ojcu.

Rozważanie:
Rozważaj, jak Święta Filomena wszystko na tym świecie poświęciła dla Jezusa Chrystusa i jaka moc i sława po śmierci przypadła Jej w udziale! Jak duża jest liczba pielgrzymów, którzy nawiedzają Jej liczne sanktuaria! Jak wiele nabożeństw i modlitw powstało ku Jej czci, z jaką gorliwością ludzie na całym świecie błagają Ją o wstawiennictwo, bo Jej Chrystus nie odmawia łask.

Mój dar:
Bóg spełnia swe obietnice. Obym i ja również potrafił spełniać w podobny sposób swoje przyrzeczenia złożone choćby w tej nowennie. Chcę być wierny Bogu, aby też On był taki wobec mnie.

Modlitwa końcowa:
Boże, przez wstawiennictwo Świętej Filomeny, która dla obrony wiary, czci i cnót chrześcijańskich przelała krew i oddała życie, proszę Cię o łaskę głębokiej wiary, miłości i wierności Jezusowi i Maryi. Pocieszaj mnie w utrapieniach i przyjdź mi z pomocą w chwilach prób, a szczególnie w godzinę śmierci. Przez Pana naszego Jezusa Chrystusa, który z Tobą żyje i króluje w jedności Ducha Świętego przez wszystkie wieki wieków. Amen.

Modlitwa kończąca nowennę:
Chwalebna Męczennico i Oblubienico Jezusa Chrystusa! Bóg, który Ci sprawił nieśmiertelną koronę chwały, nie był zadowolony z Twych gwałtownych cierpień, które znosiłaś. Nie chciał, abyś od nich zmarła. Aby Twe cierpienia przy tak wielu ranach i boleściach pomnożyć, przedłużył Ci Twe życie jako środek na zwiększenie Twego zwycięstwa i Twej nieśmiertelnej chwały, i w ten sposób uczynił Cię w oczach duchów niebieskich wspanialszą, a wśród chwalebnych męczenników - dostojniejszą. Za dopustem Bożym zostałaś ponownie zakuta w kajdany i zaprowadzona przed sąd tyrana.

Twa anielska czystość, Twa święta wiara zostały wystawione na nowe próby, a Twoi nieludzcy nieprzyjaciele, zwątpiwszy w pokonanie bohaterskiej wytrwałości Twego serca, skazali Cię na święcie. była to ostatnia męka, która ukoronowała Twe zasługi i wprowadziła Cię chwalebnie triumfującą do królestwa Twego Boskiego Oblubieńca.

Proszę Cię na zakończenie tej nowenny, abyś spojrzała na mnie z miłością i troską. Racz pokazać mi przez dowód dobroci, że me modlitwy i poświęcenia są Ci miłe. Uzyskaj dla mnie łaski, który pragnę dla mego zbawienia i wszystkie te, których potrzebuję, aby być zachowanym od śmierci wiecznej. Spraw, aby wszyscy ludzie znosili z cierpliwością obecne utrapienia, abyśmy zawsze byli pokrzepieni i pocieszeni Twą słodką miłością. Dopomóż nam, abyśmy z całego serca i w najgłębszej czci uwielbiali Trójcę Przenajświętszą, która obdarzyła Cię tyloma błogosławieństwami, wyposażyła w tak niezłomną wiary, czystość, ufność i siłę, która wyniosła Cię na tak wysoki stopień świętości, pomagała Ci przetrwać ataki Twych wrogów i w straszliwej śmierci, i zaprowadziła Cię w triumfie do wiecznej chwały.

Najświętsza Maryjo Panny, Matko Boża, Królowo Męczenników, która jak czuła matka pomagałaś Filomenie podczas jej mąk swą potężną ochroną, pochyl się i nade mną, i nie opuszczaj mnie w trudnościach życia, tylko prowadź prostą drogą do swego Syna.

Święta Męczennico, czczę Twe zasługi i Twe chwalebne zwycięstwo, ochraniaj mnie na wszystkich ścieżkach mojego życia i zaprowadź do królestwa Bożego, które teraz jest Twoim domem. Amen.

Ojcze nasz, Zdrowaś Maryjo, Chwała Ojcu

Święta Filomeno, módl się za nami!
Zachowaj nas od wszelkiego grzechu i obdarz nas anielską czystości!

Nie kończ tej nowenny, nie uczyniwszy kilku czynów miłosierdzia ku czci św. Filomeny. Dobra spowiedź, gorliwa Komunia św. to skuteczne środki, aby uzyskać łaski Boże za wstawiennictwem św. Filomeny.

Źródło: Ilona Kisiel, Święta Filomena, Edycja Świętego Pawła, Częstochowa 2017

Komentarze