II dzień - Unikanie pokus

Modlitwa wstępna do nowenny:
Przyjdź, Duchu Święty, wypełnij serca Twych wiernych i rozpal w nich ogień Twej Miłości. Prosimy Cię, o Panie, uprzedź nas swoją łaską we wszystkich naszych poczynaniach, aby wszelka nasza modlitwa i czynność zaczynała się zawsze od Ciebie i tak jak przez Ciebie rozpoczęta, przez Ciebie też była skończona. Amen.
Boże, wysłuchaj mej prośby o pomoc.
Panie, pośpiesz mi z pomocą.

Chwała Ojcu

Modlitwa codzienna na rozpoczęcie każdego dnia:
O czysta Dziewico i niepokonana Męczennico Jezusa Chrystusa, Święta Filomeno. Z pełnym oddaniem klękam przed Bogiem i przed Tobą, którą wybieram za swą pośredniczkę i miłującą patronkę, abyś zechciała obdarzyć mnie swym wstawiennictwem u Twego Bożego Oblubieńca Jezusa Chrystusa i Maryi, Jego Najświętszej Matki. Wiem, że niczego Ci nie odmawiają, więc proszę Cię z całym głębokim odczuciem mego serca, abyś spojrzała na mnie jako na jedno z Twych dzieci i wzięła mnie w obronę przed mymi nieprzyjaciółmi.

Obdarz mnie łaską, abym do końca mego życia zachował swa duszę czystą od wszelkiej skazy i ozdabiał ją każdą cnotą. W szczególności chcę przyjąć z pełnym oddaniem memu Bogu wszystkie cierpienia, których zesłanie na mnie na tym świecie uważa za dobre dla oczyszczenia przez to mej duszy i dania jej okazji do uzyskania pokuty za wiele grzechów.

Przyciągnięty Twa wspaniałą łaskawością proszę Cię ze względu na Twe wielkie i doskonałe zasługi o wybłaganie dla mnie upragnionej łaski (wymienić prośbę), o która pokornie Cię proszę, jeśli jest ona zgodna z wolą Bożą i z pożytkiem dla mego zbawienia wiecznego. Proszę Cię również o wyjednanie dla mnie pomnożenia wiary, nadziei, miłości i żalu za moje grzechy.

Święta Filomeno, módl się za mną u Jezusa i Maryi.

Ojcze nasz, Zdrowaś Maryjo, Chwała Ojcu.

Rozważanie:
Rozważaj to, jak Święta Filomena nie przestała być dziewicą, bo potrafiła poskromić nieuporządkowane żądania ciała, przestrzegając skromności Jezusa Chrystusa wszystkimi swymi zmysłami i ciągle wystrzegając się niebezpiecznych okazji. Jaki by nie był twój stan, czy naśladujesz Świętą Filomenę co do jej świętego życia? Jakie są przyczyny twych pokus, twych słabości, twych powrotów do grzechu? Staraj się unikać ich jak tylko to możliwe.

Mój dar:
Będę unikać wszystkiego, co jest szkodliwe dla mej duszy i ciała, i przyłożę się starannie do osiągnięcia cnotliwego życia.

Modlitwa końcowa:
Boże, dzięki Tobie otrzymaliśmy niedościgły wzór, świetlany przykład czystości i męstwa w osobie Świętej Filomeny. Niech Jej zasługi wyjednają mi łaskę wierności Chrystusowi. Przez Pana naszego Jezusa Chrystusa, który z Tobą żyje i króluje w jedności Ducha Świętego przez wszystkie wieki wieków. Amen.

Ojcze nasz, Zdrowaś Maryjo, Chwała Ojcu.

Źródło: Ilona Kisiel, Święta Filomena, Edycja Świętego Pawła, Częstochowa 2017.

Komentarze